Hubspot Service

Schep orde in de chaos
 

Er is behoorlijk wat veranderd doorheen de jaren op het vlak van customer service. De relatie bedrijf en klant staat op zijn kop. Vandaag hebben de klanten voor meer de controle in het volledige proces. Meer opties en hogere verwachtingen. Morgen pas geleverd? Waarom vandaag niet. 
 

Zet een schitterende gebruikerservaring op poten

Jouw klanten tevreden houden. Daar draait het om. Dat is de uitdaging. Daarom is het belangrijk dat ze het contact met jouw bedrijf als aangenaam beschouwen. Geen wrijving, geen ambetantigheden, geen obstakels. Slaag je daarin, dan kan je van je klanten regelrechte ambassadeurs maken.

1. Perfecte hulp bieden

Hoe je bedrijf gestructureerd is, daar heeft een klant geen boodschap aan. Ze willen hulp. Door elk team in silo’s te steken kan een servicedienst geen goede ondersteuning bieden. Door alle data in een centrale plek onder te brengen kan dit wel. 

Alle touchpoints tussen klant en bedrijf vind je in Hubspot. Makkelijk voor de klantendienst om even het traject in omgekeerde richting af te leggen en uit te zoeken waar het fout liep.
 

2. Klanten elkaar laten helpen

Bij de klantendienst komen een pak interessante vragen binnen. Stel je voor dat je al die vragen al kan bundelen en de antwoorden op jouw website kan zetten. De klantendienst wordt minder belast en heeft meer tijd om échte brandjes te blussen.

Met deze database van vragen krijg je inzichten in wat klanten écht zoeken, wat hun bezorgdheid is en hoe je nog beter kan helpen. 

3. Van klant naar ambassadeur

Klanten hebben meer vertrouwen in andere klanten dan in bedrijven. Daarom is het belangrijk om te beschikken over ambassadeurs. Mensen van vlees en bloed met een sterke eigen mening. 

Zet de mening van deze klanten om in ‘social proof’. Het kan een belangrijke stap zijn in de verdere ontwikkeling van je campagnes. Een nieuwe stap in jouw inbound strategie.
 

Groei en hou je huidige klanten te vriend

Boek een adviesgesprek met Kristof

Wij delen graag
wat wij weten