Inbound is een manier om je bedrijf online te runnen. Dat doe je door klanten aan te trekken met waardevolle inhoud en ervaringen op maat aan te bieden. De klassieke outbound manier valt prospecten lastig met inhoud die ze niet willen. Inbound marketing gaat echter op zoek naar de sweet spot tussen bedrijf en klant. Dat wat een bedrijf en een klant gemeenschappelijk hebben. Met inbound los je met andere woorden de problemen op die voor de klant herkenbaar zijn.
Inbound is een methode gebouwd rond drie belangrijke peilers. Attract, engage en delight. Met andere woorden: we gaan klanten aantrekken (attract), ze vervolgens zaken laten ondernemen (engage), om hen tenslotte gelukkig te maken (delight). Daarvoor moet je als bedrijf iets waardevols aanbieden, pas dan kan je het vertrouwen van een prospect of lead winnen.
Inbound, met ondersteuning van een stukje technologie, begeleidt toekomstige klanten dus op een zeer menselijke en behulpzame manier. Daarom is het een betere manier om jouw product in de markt te zetten, een betere manier om te verkopen en een betere manier om service te bieden.
We beginnen met een waarschuwing: inbound vraagt voorbereiding en dus ook wat tijd om zijn succes 100% te bewijzen. Maar wie begint aan de reis, ziet tot 3 keer meer leads binnenstromen. Het wachten meer dan waard.
Haal je ideale klant voor ogen. Samen werken we de buyer persona’s helemaal uit. Voor deze man, vrouw of bedrijf, gaan we alles doen. Dit is het fundament van een strategie gebaseerd op feiten.
Elke klant maakt een reis door. Iedereen informeert zich, zoekt telkens wat meer info op en is op een bepaald moment klaar om te beslissen. Tijdens deze buyer’s journey begeleiden we jouw klanten. Van onbekenden, tot leads, tot klant, tot regelrechte ambassadeurs van jouw merk. En dat alles met dingen die ze zelf, volledig vrijwillig, willen lezen, bekijken, beluisteren, downloaden, ....
Als een typische klant een typische reis aflegt, dan roept dit om automatisatie. Met een goede automation tool kan je workflows en sequenties opzetten om jouw lead richting aankoop te masseren.
Of mensen gaan op zoek naar een oplossing voor hun probleem. En dan moet je ervoor zorgen dat je er staat. Met advertenties of bij de niet-betaalde zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Zolang je maar op de radar komt bij potentiële klanten. Of mensen en bedrijven zijn niet op de hoogte van hun probleem. Ook dan kan je ervoor zorgen dat ze in contact komen met jou.