SEO: scoor hoger in Google

Gevonden worden, interessant voor iedereen

Arrow blue

Search Engine Optimisation of kortweg SEO is het optimaliseren van jouw website. Dat kan je doen door 3 belangrijke aspecten te respecteren. Betere content toe te voegen en die goed te structureren. Zorgen dat de site aan alle technische insteken voldoet. Autoriteit opbouwen door links van andere partijen te verzamelen.

Omdat de dominantie van Google in Vlaanderen/België nog steeds groot is (94% van alle zoektochten begint op Google), focussen we ons vooral op de grote G uit Californië. 
 

Google logo

Hoe kunnen we jouw
SEO-resultaten verbeteren?

1. Audit

Hoe sta je er nu voor? Is de linkstructuur van je website goed? Staan de correcte teksten op je site? Zijn alle on-page SEO-element volledig? Eerst brengen we de stand van zaken 100% in kaart. 

Op een gedeelde eerste plaats staat een keywordonderzoek of keyword research. We gaan onderzoeken op welke termen jouw buyer persona zoekt. Op die manier kunnen we online marketing campagnes inrichten of extra content schrijven.

2. Aan de slag

In de audit hebben we een aantal werkpunten opgelijst. Nu kan je hiermee aan de slag. Scoor je niet op bepaalde zoektermen? Dan kan het schrijven van extra content jouw ranking verbeteren. 

Ontbreken vitale elementen? Werk aan de winkel!

3. Analyseren en verbeteren

De aanbevelingen uitvoeren is één ding, opvolgen of ze het beoogde effect hebben een ander. Je moet kijken wat werkt en wat niet. SEO is geen exacte wetenschap. Trail and error is onlosmakelijk verbonden met search engine optimisation. 

4. Off-page SEO

Nu je content opnieuw fris is, alle technische elementen goed staan en je beschikt over een performante website, boren we een nieuw hoofdstuk aan. Vertrouwen! Werk aan je SEO zodat je domein geapprecieerd wordt door andere webmasters, bedrijven en personen. 

Blijft jouw doelpubliek lange tijd op jouw pagina, delen ze jouw blogpost gretig, doen ze de moeite om links te leggen van op hun eigen website? Dan zijn dit voor Google factoren van vertrouwen. Je zal nooit de moeite doen om te linken naar een tekst die je maar zo-zo vindt. Toch?

SEO in 2021: de tijd staat niet stil

Algoritmes veranderen voortdurend. Momenteel zijn dit de meest actuele vraagstukken in de wereld van SEO:

  • hoe kan je de intentie beter bepalen (waarvoor zijn bezoekers op deze pagina)
  • presteert mijn website wel goed genoeg op mobiele toestellen
  • de hoofdpagina van Google vertoont meer en meer speciale info, kan ik hier iets mee?

SEO & SEA:

is dat hetzelfde?

Neen, je vindt ze allebei op de zoekresultatenpagina van Google, maar de dynamiek achter beiden verschil compleet.

SEO is de marathon

Een lange en diepgaand proces om jouw content hoger te laten verschijnen in de zoekresultaten. Je boekt er resultaten mee en plukt er lange tijd de vruchten van. Gratis is het niet, maar de return moet je anders berekenen.

SEA is de sprint

Je zet campagnes op, koppelt je credit card eraan vast, duwt op start en het zoekverkeer vindt de weg naar je website. Google maakt het opzetten van Google Ads voor iedereen super makkelijk (het is hun cash cow voor een reden). En daar zit de valkuil. Google Ads beheerd door een amateur slurpt geld. Campagnes correct opzetten en beheren is niet zo eenvoudig zoals Google het laat uitschijnen.

Nog een groot verschil met SEO. Zet je de campagne stop, investeer je niet langer geld, dan stoppen ook de resultaten per direct. Niet langer werken op je SEO, zal ervoor zorgen dat je na maanden, soms zelfs pas na jaren, iets zal wegdeemsteren in de resultaten.

Heb een eerste verkennend gesprek met Kristof

Boek een adviesgesprek met Kristof

Wij delen graag
wat wij weten