Inbound marketing

Plan your work, then work your plan

Arrow blue

Bedrijven en consumenten zoeken jouw producten/diensten die een antwoord biedt op hun probleem. Sales binnen bedrijven willen meer leads en vervolgens ook meer verkopen. Bedrijfsleiders willen een duidelijk beeld van hun opbrengsten (ROI).

Dankzij sterke inbound marketingstrategieën slagen we er in, al dan niet met behulp van Hubspot, om onze klanten voldoening te geven op de drie vlakken.

fases van leads

Belangrijk, zoals je ook kan zien op de afbeelding, is een nauwe samenwerking tussen marketing en sales. Wij noemen het marketing and sales alignment. De teams of personen moeten communiceren met elkaar. Ondertussen laat je de inbound methode zijn werk doen en masseer je onbekenden richting klanten (door het aanbieden van de juiste content).

Inbound marketing: de belangrijkste tools

In een eerste fase wil je bij onbekenden op de radar komen. Daar heb je enerzijds een push of een pull strategie voor. Push wil zeggen, je duwt jezelf op de radar van de potentiële klant. Pull wil zeggen, je wacht de vraag van de klant af. Bedoeling is altijd om mensen op je site te krijgen. Want die actie is nodig, nodig om je voor te stellen én vooral nodig om ze in jouw CRM te krijgen. Vanaf dat punt zijn de mogelijkheden enorm uitgebreid.

inbound marketing funnel

Wie zich kenbaar maakt, door bijvoorbeeld wat te downloaden, kunnen we verder begeleiden doorheen hun buyer’s journey of klantenreis. Ze lezen iets wat ze leuk vinden, downloaden een stukje content, ontvangen een mail met wat extra leesvoer enzovoort. 

89%

van de zaakvoerders weet niet wat marketing hen opbrengt.

80%

van de bedrijven weet niet hoeveel leads of klanten gegenereerd worden op hun website.

60%

van de zaakvoerders vinden dat ze teveel verschillende marketingtools gebruiken.

Door social media, blogberichten, landingspagina’s, e-mails te brengen op het juiste moment met de juiste info, kunnen we detecteren wat de intentie is.

Met dank aan uitgebreide data-analyse en slimme marketing automatisatie actie, is dit een verrijkend proces. Voor jou en voor ons.

De voordelen van inbound marketing

Adverteren op social media is kiezen voor een doelgerichte manier van adverteren. Ken je 1 andere manier om te adverteren én rekening te houden met:

  • Je stemt je marketinginspanningen beter af op elkaar.
  • Je ambeteert er potentiële klanten niet mee.
  • Je biedt antwoorden op concrete vragen en problemen.
  • Je zet advertentiebudgetten slimmer in.
  • Je voelt direct het effect.

Inbound marketing: hoe starten?

Om bezoekers van je site op een natuurlijke manier richting kassa te begeleiden, moet je vanzelfsprekend weten wie ze zijn. Daarom is de ontwikkeling van een buyer persona van groot belang.

Eens je weet wie die doorsnee klant van je is, wat zijn of haar noden, angsten, wensen en dromen zijn, kan je de globale klantenreis van die buyer persona uitstippelen. Zo weet je in welke fase van hun beslissingsproces ze zitten.

Buyer persona

hoe ziet een buyer persona er uit
hoe kan je zelf aan de slag
wat doe je met een buyer persona

Buyer journey

hoe ziet een buyer journey er uit
hoe kan je zelf aan de slag
wat doe je met een buyer journey

Benieuwd hoe we jouw bedrijf kunnen helpen?

Boek een adviesgesprek met Kristof

Wij delen graag
wat wij weten