Waar al jouw marketinginspanningen samenkomen
Met de marketing hub van Hubspot helpen we teams om meer trafiek naar hun site te leiden, vervolgens die bezoekers om te zetten tot geïdentificeerde leads en ze tenslotte doorheen de volledige funnel te loodsen. En dat allemaal op één centrale plaats.
Plaats blogberichten op je site zonder ondersteuning van IT. Zo kan je sneller schakelen. Maak ook landingspagina’s (pagina’s met als missie je bezoeker identificeren). Of zet een complete content marketingstrategie op.
Leid de juiste bezoekers naar jouw website. Zorg voor een verhoogde vindbaarheid in Google. Doe dit door je teksten te optimaliseren en door een aantal techniciteiten op orde te krijgen. Je weet wel SEO of Search Engine Optimisation.
Hoe krijg je het mailadres of telefoonnummer vast van iemand die je site bezoekt? Alleen bij een verkoop of een contactname? Nee, er zijn meer galante oplossingen. Door slimme marketing automation, pientere lead generatie, bots, activerende CTA’s en invulformulieren kom je al een heel eind.
Ultiem is het de droom om van elke lead een klant te maken. Monitor sterk welke leads klanten worden en ook heel handig: welke leads geen klant worden. Onderzoek de reden en pas je marketinginspanning aan.
Publiceer relevante berichten die jouw doelgroep aanzetten tot actie. Met Hubspot geef je de blogberichten een stijl mee die past bij je bedrijf en die consistent wordt aangehouden. In Hubspot zijn blogberichten ook makkelijk te optimaliseren voor gebruikers (en zoekrobots).
Lanceer landingpagina’s die zowel op mobiele toestellen als desktops perfect tot hun recht komen. Formulieren die gebruikers met groot gemak invullen en doorsturen. Alle velden komen direct in jouw CRM terecht met duidelijke profielen als resultaat.
Personaliseer e-mails die je uitstuurt. Voortaan niet meer ‘Beste Klant,’ maar direct ‘Dag Jan’. Om continue bij te sturen gaan we ook A/B-testen. Laat de data maar beslissen. Bye bye buikgevoel!
De weg van prospect naar klant varieert. Door marketing automation in te schakelen kiest de consument zelf zijn eigen weg. Met de automatisatie kunnen we klanten wel de juiste mail bezorgen op het juiste moment. Marketing automation gaat overigens over veel meer dan enkel mails versturen.
Hoeveel weet je nu over de potentiële leads op jouw website? Stel je voor dat je al de acties kan zien door simpelweg op hun naam te klikken. Wat voor een inzichten zou je daar niet van krijgen? Met die data kan je vervolgens weer hyper gefocuste campagnes lanceren.
Monitor wat over je merk of bedrijf gezegd wordt. Die signalen kan je gebruiken voor bijsturingen. Met de social media toepassingen van Hubspot kan je alle social media posts voortaan eenvoudig inplannen en opvolgen. Van de eerste like tot de uiteindelijke verkoop.
Zomaar wat teksten op het internet gooien. Doordacht is het niet echt. En de beste resultaten boek je er niet mee. Optimaliseer je content marketingstrategie dus met sterke SEO-inspanningen. Breng topics goed in kaart en werk planmatig. Jouw ROI zal er goed bij varen.
Maak de verleiding groot. Zorg ervoor dat mensen niet anders kunnen dan op die knop te klikken. Niet uit verplichting maar door een sterke drang, nieuwsgierigheid of interesse. CTA staat trouwens voor Call-to-Action, letterlijk een oproep om actie te ondernemen.
Geld pompen in Google Ads, Facebook of LinkedIn zonder te weten wat er écht uitkomt? Stop daar maar mee. Met Hubspot Marketing kan je alles connecteren. Van de eerste klik tot de uiteindelijk verkoop (in harde euro’s).